Thursday, February 01, 2007

أنا و أنا .. نبدأ الحكاية

طبعا اكيد الكل استغرب من قصة أنا و أنا .. قصة صراع دائم
مع ان اللى يعرفنى هيقول صراع
يالطيف اللطف يارب
مش ممكن انا و صراع متركبش
المهم انا هبسط الكلام
أنا و أنا
أنا الاولى غير أنا التانية
أنا الاولى اللى انتوا شايفنها و ده فيها عيوب اكتر من أنا التانية و هى أنا الداخلية
قصة الصراع هو حديث بين الانانتين فى المستقبل
لأن الانتين فى الماضى مختلفوش بيوصلوا لحلول وسط
الحوار اللى انابكتبه دلوقتى هو خوف من المستقبل لتختلف الاناتين
مش عارف حسيت ان الاناتين ممكن يختلفوا
برغم انهم بيحبوا بعض جدا
و بتعجبهم صراحتهم و مناقشاتهم سوا
هقسم الفصول لا
أنا و أنا .. و الارتباط
أنا و أنا .. و العمل
أنا و أنا .. و الحب ( غريبة ده صح ) :)
أنا و أنا .. و الدين
أنا و أنا .. و السياسة
أنا و أنا .. و الاحلامالشخصية
أنا و أنا .. و الاحلام البورفؤادية
أنا و أنا .. و الاحلام العامة
أنا و أنا .. و أحلام لاصدقائى و كيف اراهم من المستقبل
اتمنى انكم من خلال أنا و أنا .. ان اعبر عن نفسى لتيعرفنى أصدقائى كما لو كانوا هم أنا

ملحوظة :أنا و أنا ليس مرض الفصام :) احنا كلنا فينا الانا و الانا دول
: صحيح اختاروا ابدأ اتكلم فى انه قسم ؟

5 Comments:

At 12:36 AM, Blogger rosealia29 said...

كلامك سليم يا خايف .. إن الأناتين دول موجودين في كل بني آدام سوي .. و الصراع أمر طبيعي و حتمي .. و فكرة التوافق بينهم أمر محتاج جهد مش سهل و حل وسط .. و ده إللي بيقولنا عليه الإسلام ..

من ناحية تبدأ بايه .. انا من رأي تبدأ بالحاجة الموجودة عندك على السطح و إللي بجد متحاج تتكلم عليها ..

ألف شكر ليك ..

 
At 5:02 AM, Blogger فوكيره said...

اولاا

لولولولولولولىىىىىىىىىىىىىىى

انك بدأت واتمنى تبدأ بسرعه ونقرأ ليك

ثانيا: انا مش عايزاك تحس بشيء غريب او خوف ان الى قدامك ميفهمشك والسبب ان الـ انا والـ انا
دي موجوده عندنا كلنا زي ما روزا قالتك

فعلا كلنا عندنا ده
وبسبب كده اعتقد حنقدر نستوعب الى حابب تقوله

ده غير ان في وسائل كتير لفهم الكلام بعد القراءه في التحليل وفي الحاسه السادسه
في حجات كتييير

لغايه دلوقتى لسه مشفتش الغريب

مستنيه اقرأ
انطلق

 
At 3:18 PM, Blogger علي الالفي said...

مع ان اللى يعرفنى هيقول صراع
يالطيف اللطف يارب
مش ممكن انا و صراع متركبش




يااااااااااااااه
مين اللي خدعك و قالك كدة
دانت ابو السيكوباتية و اللامعقولية في اللاوعي اللاشعوري المنبثق من اللا شئ

 
At 3:41 PM, Blogger ba7re said...

اشكر مروركم
روزا : انا هبدأ من اهم موضوع فى المستقبل القادم بس كل المواضيع مرتبطة ببعض و بفكر فيهم كلهم و كلهم ع السطح
جوسى : متشكرين على الزفه هههه و باذن الله هقول كلام كبير اوى هههههه
على :الأول مبروك على نجاح حفلتك و اشكرك كمان على رأيك ده و اكيد هيكون موضوع دراسة لأنك بالنسبة ليا أهل ثقة
تحياتى ليكم كلك و على بكرة الله أبدأ

 
At 7:21 AM, Blogger Ahmed EIssa said...

ان شاء الله حتتلمو كلكو انت وانت وانت في عنبر واحد ان شاء الله

 

Post a Comment

<< Home

Free Hit Counters